TAYTOTHTA - Τρίτη, 20 Μαΐου 2025 |  

Μ.Η.Τ. 232309



26820 89250
topfonip@otenet.gr

Καθημερινή Ανεξάρτητη
Εφημερίδα της Πρέβεζας

23-03-2017 18:40:26

Τι συμβαίνει στο λιμάνι της Πρέβεζας; Δηλώσεις «βόμβα» από τον Βασ. Σαρδελή και τον Βασ. Κακαβούλη

Ως «πολεμική» περιέγραψαν την κατάσταση που υπάρχει μεταξύ επενδυτή της μαρίνας και των επαγγελματιών του εμπορικού λιμένα, σε δηλώσεις τους στην Τ.Φ. ο ναυτιλιακός πράκτορας Βασίλης Σαρδελής και ο Πρόεδρος του Σωματείου Λιμενεργατών Βασίλης Κακαβούλης.

Ο λόγος για τη δυτική προβλήτα του εμπορικού λιμένος, η οποία έχει καταργηθεί το 2012 για αβάσιμους – σύμφωνα με τους ομιλούντες-λόγους με υπογραφή του τότε γραμματέα της Επιτροπής Λιμένων, κ. Μουτζούρη. Πλέον υπάρχει σοβαρό πρόβλημα με τα πλοία τα οποία ξεφορτώνουν, εφόσον δεν επαρκεί η νότια προβλήτα. Αξίζει να σημειωθεί, πως σύσσωμο το δημοτικό συμβούλιο, καθώς και το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Πρέβεζας είχαν λάβει απόφαση για την παραμονή σε λειτουργία της δυτικής προβλήτας, έως ότου ολοκληρωθούν οι εργασίες  στην ανατολική προβλήτα.

Ο ναυτιλιακός πράκτορας Βασίλης Σαρδελής ανέφερε χαρακτηριστικά «Ουσιαστικά έχει υπάρξει μια απόφαση του 2012. Το 2015, ήταν, που ξεκίνησε τις καταγγελίες ο επενδυτής. Αν και μέχρι πρόσφατα τα καράβια μπορούσαν να «δέσουν» στο συγκεκριμένο σημείο, με κάποιο πρόστιμο από το Λιμεναρχείο, πλέον είναι απαγορευτικό, εδώ και ένα μήνα. Ο λόγος; Οι επενδυτές της Μαρίνας, εκτός τις καταγγελίες για τη χρήση της δυτικής προβλήτας από φορτηγά πλοία, προέβησαν σε καταγγελία με υπονοούμενα για παράβαση καθήκοντος από τον τωρινό Λιμενάρχη Πρέβεζας. Καταγγελίες πλέον, που κλειδώσανε οποιαδήποτε δυνατότητα χρήσης της δυτικής προβλήτας. Η δε προϊσταμένη του Ε.Ο.Τ., κα Μαρκάτου ενημέρωσε την Πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου και τον Λιμενάρχη, πως εφόσον δεν θεωρείται εμπεριστατωμένη η πρόταση/απόφαση του Λιμενικού Ταμείου, δεν θα υπάρξει απόφαση της Επιτροπής Λιμένων».

Παραθέτουμε φωτογραφίες από τα πλοία που ξεφόρτωναν στο εμπορικό λιμάνι της Πρέβεζας, το μεσημέρι της Τετάρτης.

Ο κ. Κακαβούλης σημείωσε από την πλευρά του «μήπως τελικά το ίδιο το Υπουργείο Τουρισμού καθυστερεί στο να υπάρξει μια καθαρή απόφαση για το θέμα της δυτικής προβλήτας; Καθώς και της θέσης του κυματοθραύστη; Θεωρούν μη εμπεριστατωμένη την πρόταση του Λιμενικού Ταμείου, χωρίς ούτε μία εξήγηση. Χωρίς κάποιο επιχείρημα. Μήπως μια τέτοια επιστολή από τον Ε.Ο.Τ. είναι ύποπτη στη συγκεκριμένη περίοδο;»

Σύμφωνα με τον κ. Σαρδελή, «το τρίτο καράβι που βρίσκεται τώρα στη ράμπα, παραλίγο να το χάσουμε, να μην δέσει στο λιμάνι γιατί δεν υπήρξε η σκέψη ότι θα καταφέρναμε να πλευρίσουμε τρία καράβια, με συνολικό μήκος πάνω από 300 μέτρα στη νότια προβλήτα».

Όπως συμπλήρωσε ο κ. Κακαβούλης, «φέραμε ειδικό γερανό με ερπύστρια για να εξυπηρετήσουμε το συγκεκριμένο καράβι, που αν έμενε στη ράμπα, ο παραλήπτης θα πλήρωνε πάνω από 15.000 ευρώ. Όταν όλη η πόλη και ο Δήμος λένε ότι θέλουν τη δυτική προβλήτα, θεωρούμε αυθαίρετη όποια απόφαση κατάργησής της. Ήδη από το 2012 έχει υπάρξει μία κινητικότητα από τον Δήμο και την κοινωνία, να μην καταργηθεί η δυτική προβλήτα, μέχρι να παραδοθεί η ανατολική. Και από το 2015, ξεκίνησαν οι καταγγελίες από τον επενδυτή της μαρίνας και εκεί ξεκινάει το πρόβλημα».

«Η συγκεκριμένη πολιτική και νοοτροπία του επενδυτή είναι, που, πλέον δημιουργεί το πρόβλημα. Και όχι η απόφαση του Υπουργείου, που, πιστεύουμε ότι θα είναι θετική προς τη χρήση της δυτικής προβλήτας μέχρι και την ολοκλήρωση της ανατολικής», τόνισαν και οι δύο ομιλητές.

Ο κ. Κακαβούλης ανέφερε επίσης  ότι «το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο έχει ξεκαθαρίσει τη θέση του. Είναι η πρώτη φορά που η πρόταση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου συνοδεύεται με μελέτη και έρχεται τώρα η Γ.Γ. του Υπουργείου Τουρισμού, για να σταματήσει την απόφαση της ΕΣΑΛ που προέβλεπε να δοθεί η Δυτική Προβλήτα, κολλάει, δηλαδή, την απόφαση»!

Ο κ. Σαρδελής σημείωσε επίσης «Πρέπει να γίνει κατανοητό, ότι μέχρι την ολοκλήρωση των έργων για την ανατολική προβλήτα, δεν μπορεί να είναι κατηργημένη η Δυτική Προβλήτα του εμπορικού λιμένα. Τα εμπορικά πλοία που προσδένουν στο λιμάνι της Πρέβεζας είναι κατηγορίας general cargo ή bulk carriers με μήκη από 80 έως 180 μέτρα. Το λιμάνι δεν μπορεί να λειτουργήσει με μόνο την νότια προβλήτα. Ήδη έχουν καταγραφεί τα προβλήματα που προκαλούνται λόγω της μη χρήσης της δυτικής προβλήτας» και επισήμανε ότι «Η ακύρωση της δυτικής προβλήτας δεν επιτυγχάνεται μόνο μέσω της απαγόρευσης πρόσδεσης πλοίων αλλά και με την κατασκευή του κυματοθραύστη στην αρχική θέση του 1996, αλλά και του 2014, η οποία και καθιστά την πρόσδεση επικίνδυνη, σύμφωνα με τα πρότυπα και τους διεθνείς κανόνες ναυσιπλοΐας, όπως συμπληρώνει ο κος Κακαβούλης. Ο κυματοθραύστης αυτός προτείνεται ουσιαστικά για την προστασία του τουριστικού λιμένα από τους νότιους ανέμους οι οποίοι όμως είναι εξαιρετικά σπάνιοι, εμφανιζόμενοι μόνο τους χειμερινούς μήνες. Και μπορεί να μετατοπιστεί τουλάχιστον είκοσι μέτρα, αλλά και να είναι πλωτός και να φέρει κατάλληλο εξοπλισμό ασφαλούς πρόσδεσης (fenders).

Είναι άμεση η ανάγκη να προχωρήσουν οι μελέτες και τα έργα της ανατολικής προβλήτας. Μάλιστα, οι μελετητές να λάβουν υπόψη τους τα λάθη των προηγούμενων μελετητών, μιας και η τελευταία μελέτη ακυρώθηκε από το Συμβούλιο Της Επικράτειας, με αποτέλεσμα να σταματήσουν τα έργα το 2001 και να μείνουν παρατημένοι στο λιμένα οι τσιμεντένιοι ογκόλιθοι, που θα χρησιμοποιούνταν για την κατασκευή της ανατολικής προβλήτας».

Ο κ. Κακαβούλης παρέθεσε τα έγγραφα με τις αποφάσεις του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, αλλά και την τελευταία επιστολή από το Υπουργείο Τουρισμού, που έχει στόχο να καθυστερήσει τις αποφάσεις και τίποτα άλλο. Παρέθεσε έγγραφο, λέγοντας πως τα 27 εκατομμύρια έσοδα που είχε το εμπορικό λιμάνι Πρέβεζας μέσα σε πέντε χρόνια, κινδυνεύουν από εδώ και πέρα, από την στιγμή που τα πλοία δεν θα μπορούν να ξεφορτώνουν τα εμπορεύματα και θα επιλέγουν άλλα λιμάνια όπως του Αστακού, αλλά και άλλον τρόπο εισαγωγής φορτίων (βλέπε φορτηγά αυτοκίνητα). Δεν παρέλειψε να σημειώσει ότι είμαστε το μεγαλύτερο λιμάνι σε εμπορική δραστηριότητα στη Δυτική Ελλάδα βάσει στοιχείων.

Να επισημάνουμε, ότι τόσο ο κ. Σαρδελής, όσο και ο κ. Κακαβούλης, ξεκαθάρισαν ότι το εμπορικό λιμάνι της Πρέβεζας προϋπήρχε των άλλων χρήσεων. Υποστήριξαν πως συμφωνούν στη λειτουργία της Μαρίνας αλλά όχι σε βάρος του λιμένα, ειδικά από την στιγμή που υπάρχει λύση να λειτουργήσουν και τα δύο χωρίς προβλήματα, κάτι που όπως ανέφεραν ο επενδυτής δεν εννοεί ή δεν θέλει να καταλάβει.

Άρης Τσελίκος









ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ περισσότερα



ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ