Μ.Η.Τ. 232309
06-11-2024 12:47:41
Ιδιαίτερα αυξημένη είναι η κίνηση στο εμπορικό λιμάνι το τελευταίο διάστημα με ότι αυτό συνεπάγεται για επιχειρήσεις και επαγγελματίες. Πλοία γεμάτα με ζωοτροφές, ανεμογεννήτριες και άλλα, έχουν καταστήσει για άλλη μια φορά το λιμάνι σε εμπορικό κόμβο της Πρέβεζας και της ευρύτερης περιοχής.
Παράλληλα, γίνεται αντιληπτό το μόνιμο πρόβλημα του λιμανιού. Μπορεί σε περιόδους μειωμένης κίνησης, τα καράβια να εξυπηρετούνται στη νότια προβλήτα, όμως η αύξηση της κίνησης αναγκάζει τα πλοία να περιμένουν στο αγκυροβόλιο για να έρθει η σειρά τους να καταπλεύσουν, κάτι που καταδεικνύει την ανεπάρκεια της προβλήτας για την εξυπηρέτηση των αναγκών.
Παρ’ ότι υπάρχει ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου από τον Οκτώβριο του 2022, δυστυχώς η κατασκευή της ανατολικής προβλήτας και η ολοκλήρωση της τροποποίησης του master plan του λιμανιού, δεν δρομολογούνται.
Το ερώτημα είναι εάν ο Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου προχωρά στην ολοκλήρωση των μελετών και στην αναζήτηση της απαιτούμενης χρηματοδότησης... Εκτός κι αν υπάρχει ενδεχόμενο να μην παραδοθούν ποτέ οι μελέτες και οι χρηματοδοτήσεις να χαθούν.
Δεν αρκεί μόνο η ρητορική για τη σημασία του λιμανιού και τις μελέτες που γίνονται, το θέμα είναι στην πράξη.
Να θυμίσουμε ότι οι μελέτες έχουν ανατεθεί στη ΔΕΠΑΝ, η οποία στη συνέχεια θα τις ανέθετε σε μελετητικά γραφεία. Η προθεσμία, σύμφωνα με πληροφορίες, λήγει σε ένα μήνα. Έχει παρουσιαστεί επίσημα κάποια μελέτη που βρίσκεται σε τελικό στάδιο ή όλα βρίσκονται στον αέρα;
Για παράδειγμα, η Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ). Τη συγκεκριμένη μελέτη είναι υποχρεωμένο το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο να την παραδώσει μαζί με το Master Plan. Άλλωστε αυτή η μελέτη ολοκληρώνει το Master Plan. Μέχρι στιγμής, όποια εταιρεία και αν έχει αναλάβει το Master Plan, κανείς δεν γνωρίζει σε ποια φάση βρίσκεται η ΣΜΠΕ και έτσι δεν υλοποιείται και η ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Πώς όμως να υλοποιηθεί εάν ο Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου δεν καταλήξει στη μόνη λύση ισόρροπης ανάπτυξης -και για τις τρεις χρήσεις- για το master plan ώστε να παραδώσει στο Υπουργείο Ναυτιλίας τον φάκελο που θα περιέχει τη ΣΜΠΕ;
Όσον αφορά την ανατολική προβλήτα, σύμφωνα με πληροφορίες έχει ανατεθεί σε μελετητικό γραφείο με έδρα τα Ιωάννινα. Μέχρις στιγμής δεν υπάρχει ενημέρωση για το παραμικρό. Έχει γνώση για τις εξελίξεις ο Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου;
Τελικά οι μελέτες θα προχωρήσουν ή θα παραμείνουν σε κάποιο συρτάρι στο Δημαρχείο μέχρι να λήξει η θητεία του Δημάρχου και... ας τα λύσει ο επόμενος;
Πώς να μην καταλήξει κανείς σε αυτό το συμπέρασμα, όταν η Δημοτική Αρχή και στις δυο θητείες της δείχνει με όλους τους τρόπους ότι προτεραιότητές της είναι όλα τα άλλα πλην του εμπορικού λιμανιού.
Μόνο το master plan περιμένει επτά χρόνια περίπου για να ολοκληρωθεί, εκ των οποίων τα πέντε είναι στη θητεία του νυν Δημάρχου.
Ακόμη και για την αγωγή της μαρίνας, ο επενδυτής τελικά απέσυρε την αγωγή και ακούσαμε όλοι την «διαφωτιστική» απάντηση του Δημάρχου για το θέμα στην πρόσφατη συνεδρίαση Λογοδοσίας.
Τα παραπάνω δείχνουν τις προθέσεις της Δημοτικής Αρχής, οι οποίες είναι εξαιρετικά δυσοίωνες για το εμπορικό λιμάνι, αλλά και την ισόρροπη ανάπτυξη των τριών χρήσεων του λιμανιού.
Τα οφέλη από την εμπορική κίνηση ήταν και παραμένουν πολλά όλα αυτά τα χρόνια, ακόμη και εν μέσω πανδημίας. Οι προοπτικές για περαιτέρω αύξηση της κίνησης στο εμπορικό λιμάνι είναι ξεκάθαρες. Ακόμη και για το ζήτημα της κρουαζιέρας υπάρχει λύση στην ανατολική προβλήτα.
Για όλα υπάρχουν λύσεις. Εκείνο που δεν υπάρχει είναι «ευήκοα ώτα».
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ περισσότερα
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ