Μ.Η.Τ. 232309
22-11-2017 19:28:01
Εξαιρετικά ασφυκτική είναι η κατάσταση στην Πρέβεζα, ως προς τα μεγάλα έργα αλλά και τις συνδέσεις της πόλης με τους μεγάλους οδικούς άξονες. Δυστυχώς έχουμε γίνει ο «παρίας» μεταξύ των Δήμων της Ηπείρου, όμως αυτό δε σημαίνει, ότι πρέπει να αποτελεί επιχείρημα για τους αιρετούς, προκειμένου να δικαιολογήσουν την νωχελικότητά τους στον τομέα της διεκδίκησης. Τουναντίον πρέπει να γίνει έναυσμα ακόμα για πρωτοβουλίες…
Ο λόγος για την πρόσφατη αναφορά του Δημάρχου Χρ. Μπαΐλη, σε Δημοτικό Συμβούλιο πριν από μερικές εβδομάδες (δείτε εδώ), για την υποβάθμιση του εμπορικού λιμανιού, επειδή αφενός το λιμάνι δεν συνδέεται με τους μεγάλους οδικούς άξονες (Ιόνια, Εγνατία), αφετέρου διότι στην γειτονική Ηγουμενίτσα ετοιμάζουν νέο Εμπορικό Λιμάνι χρηματοδοτούμενο μάλιστα με 50 εκ. ευρώ (προαναγγελία Τσίπρα από Ιωάννινα).
Ακόμα όμως και έτσι να έχουν τα πράγματα, νοείται ο Δήμαρχος Πρέβεζας να το χρησιμοποιεί ως επιχείρημα δημόσια; Πρωτίστως γιατί αυτές οι τοποθετήσεις μπορεί να αποτελέσουν «βούτυρο στο ψωμί» εκείνων που διακαώς επιθυμούν το λουκέτο στο εμπορικό λιμάνι...
Προκαλεί απορία ότι η δήλωση του Δημάρχου για το λιμάνι, έγινε μετά την επίσκεψη του Υπουργού Ναυτιλίας Π. Κουρουμπλή - ο οποίος δεσμεύτηκε για έργα χωρίς όμως να υπάρχουν χρήματα-, αλλά και λίγο πριν την ανάθεση για την τροποποίηση του Master Plan για το λιμάνι!!!
Ερμηνεύοντας τις δηλώσεις του Δημάρχου, είναι σαν να βάζουμε τρικλοποδιά στον εαυτό μας, διότι από την μία θα πληρώσουμε για να κάνουμε την τροποποίηση του Master Plan, από την άλλη όμως δεν θα έχει νόημα να το υλοποιήσουμε καθώς το εμπορικό λιμάνι οδηγείται σε μαρασμό εξαιτίας του λιμανιού της Ηγουμενίτσας και της μη διασύνδεσης της Πρέβεζας με τους οδικούς άξονες…
Μήπως ο Δήμαρχος πριν προβεί σε αυτά τα «βιαστικά» συμπεράσματα, θα ‘πρεπε πρώτα να ενημερωθεί ποιοί είναι οι στόχοι του εμπορικού λιμένα Ηγουμενίτσας; Δεν θα ‘πρεπε ν’ αναρωτηθεί ο κ. Μπαΐλης για την προοπτική συνύπαρξης των δύο εμπορικών λιμανιών, χωρίς να είναι αναγκαίο το λουκέτο του ενός εκ των δύο και ειδικά της Πρέβεζας;
Να σημειώσουμε πως δεν είναι η πρώτη φορά που ακούμε -από χείλη αξιωματούχων- δηλώσεις περί υποβάθμισης και εξαφάνισης του εμπορικού λιμανιού της Πρέβεζας. Ανάλογες προβλέψεις ακούσαμε ξανά στην ημερίδα του ΤΕΕ το 2008, όπου κάποιοι «προφήτευσαν» πως το λιμάνι του Αστακού θα εξαφανίσει το Λιμάνι της Πρέβεζας, κάτι όμως που 10 χρόνια αργότερα δεν επαληθεύτηκε, αλλά αντιθέτως το εμπορικό λιμάνι της Πρέβεζας συνεχίζει να έχει την μεγαλύτερη εμπορική δραστηριότητα στη Δυτική Ελλάδα.
Η μόνη «προφητεία» που εκπληρώθηκε, είναι πως το 2017 οι εργαζόμενοι του εμπορικού λιμανιού αγωνίζονται με μία προβλήτα 200 μέτρων να εξυπηρετήσουν την σταθερά αυξανόμενη εμπορική κίνηση του λιμανιού, μιας και οι γενικοί γραμματείς κατά το παρελθόν παίρνανε αποφάσεις χωρίς τις παρεμβάσεις του Δήμου, Λιμενικών Ταμείων ή Βουλευτών.
Ο δρόμος διασύνδεσης με την Εγνατία Οδό, δηλαδή με τον Βορρά, πρέπει να αποτελέσει μία από τις βασικές διεκδικήσεις του Δήμου Πρέβεζας, όχι μόνο διότι προφανώς θα συνδέσει το Λιμάνι, αλλά και οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα της Πρέβεζας, βοηθώντας έτσι στην έξοδό μας από την απομόνωση.
Θεωρούμε ότι ο Δήμαρχος Πρέβεζας δεν θα ‘πρεπε επ’ ουδενί να μιλήσει για υποβάθμιση του Εμπορικού Λιμανιού, εκτός κι αν στόχος ήταν να δικαιολογήσει την ανεπάρκεια της Δημοτικής Αρχής στην επίσπευση ολοκλήρωσης των έργων στο λιμάνι.
Θα πρέπει να πούμε πως, το μεγαλύτερο μέρος της εμπορικής διακίνησης από το λιμάνι της Πρέβεζας είναι στα όρια της ίδιας της πόλης (ΒΙΠΕ) μέχρι το Θεσπρωτικό και την Άρτα. Εξυπηρετεί τα Ιωάννινα και σε μικρότερο ποσοστό, την Αιτωλοακαρνανία και τη Βόρεια Ελλάδα.
Η διασύνδεση της Πρέβεζας με την Εγνατία θα πρέπει οπωσδήποτε να αποτελεί βασικό στόχο, αλλά δεν μπορεί να συγχέεται με την ανάπτυξη του εμπορικού λιμανιού, διότι δεν θα εξυπηρετήσει μόνον αυτό αλλά το σύνολο της περιοχής μας.
Πρωτίστως η Δημοτική Αρχή να ασχοληθεί με την επίσπευση της υλοποίησης των έργων τροποποίησης του Master Plan, διότι σήμερα αυτό επείγει, καθώς αυτό το εμπορικό λιμάνι εξυπηρετεί με μισή προβλήτα τις μεγαλύτερες βιομηχανίες της Ηπείρου.
Τέτοιου τύπου δηλώσεις από τον Δήμαρχο, τον πρώτο δημότη, δεν πρέπει να γίνουν «εργαλείο» στα χέρια ορισμένων. Μοιάζει αδιανόητο από την μία ο Δήμαρχος να δηλώνει ότι στηρίζει το λιμάνι και από την άλλη να μιλά για υποβάθμισή του…
Στόχος της Δημοτικής Αρχής να παραμείνει η αρμονική συνύπαρξη και των τριών χρήσεων του λιμανιού, τίποτ’ άλλο.
Ευελπιστούμε ότι η τοποθέτηση του Δημάρχου στο Δημοτικό Συμβούλιο, για την περαιτέρω υποβάθμιση του λιμανιού ήταν άστοχη και όχι σκόπιμη.
Άρης Τσελίκος
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ περισσότερα
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ